O szkole
Pierwsze wzmianki o istnieniu szkoły w Lubrańcu pochodzą
z roku 1583. Potwierdzone są sprawozdaniem z wizytacji kościoła. Znajdowała się ona w klasztorze kanoników regularnych. Przez długi czas ze szkołą działy się różne rzeczy. Po przystosowaniu obiektu szkolnego do tamtejszych potrzeb oświatowych rozpoczęto nauczanie dzieci w Publicznej Szkole Powszechnej. Stało się to
na początku 1919r. Czas ten uznaje się za powstanie Szkoły Podstawowej
w Lubrańcu.
Publiczne Gimnazjum w Lubrańcu powołano do życia na podstawie ustawy o systemie oświatowym w 1999r. Imię biskupa Jana Lubrańskiego zostało nadane szkole 14 października 2004 roku.
Misja i zadania szkoły
Misją szkoły jest
wychowanie człowieka wszechstronnie wykształconego, przygotowanego do samodzielnego zdobywania wiedzy, tolerancyjnego, otwartego na świat i wrażliwego na jego problemy, potrafiącego osiągnąć sukces, uczciwego, rozwijającego zainteresowania.
Szkoła
wspomaga rozwój dziecka jako osoby i wprowadza je
w życie społeczne, motywując do dalszej edukacji. Sposób przekazywania wiedzy szkoła dostosowuje do naturalnej w tym wieku aktywności dzieci stwarzając atmosferę przyjazną dla ucznia.
Absolwent Szkoły Podstawowej im. Aleksandra Kamińskiego w Lubrańcu powinien:
- samodzielnie się uczyć
- planować, organizować i oceniać własną pracę
- korzystać ze źródeł informacji
- wykorzystywać praktycznie zdobytą wiedzę
- efektywnie współdziałać w zespole
- skutecznie porozumiewać się
- prezentować własny punkt widzenia
- dbać o kulturę słowa
- rozróżniać dobro od zła
- dbać o swoje ciało, jego rozwój i zdrowie
- rozumieć, kochać i troszczyć się o środowisko
- mieć silne emocjonalne więzi z miastem, regionem i krajem
Młodzież szkolna bierze aktywny udział
w konkursach i zawodach sportowych.
Szkolna drużyna siatkarek zdobywając mistrzostwo Powiatu awansowała do rozgrywek na szczeblu wojewódzkim.
W sprawach opiekuńczo-wychowawczych ważną rolę pełni
pedagog szkolny. Diagnozuje środowisko uczniów, pracuje
z dziećmi wymagającymi opieki, współpracuję
z wychowawcami w rozwiązywaniu problemów opiekuńczo
- wychowawczych. Rozwinięta jest
współpraca z rodzicami, którzy chętnie włączają się
w życie szkoły
i organizują imprezy dla uczniów.
Realizujemy projekt
Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych w Gminie Lubraniec, kierowany do uczniów klas gimnazjalnych. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Baza szkoły
Uczniowie mają dobre warunki do nauki i rozwijania swoich pasji. Korzystają z
dobrze wyposażonej sali komputerowej, ucząc się sprawnej pracy z komputerem. Ponadto mają możliwość poznania trzech języków obcych: niemieckiego i angielskiego oraz rozwijają swoje zainteresowania, biorąc udział w wielu kółkach przedmiotowych. Szkoła wzbogaciła się o nowe komputery, które znajdują się w bibliotece.
Zajęcia pozalekcyjne
Szkoła bierze udział w Akcji
RODZINA RODZINIE prowadzonej przez Centrum Projektów Obywatelskich. Organizuje w tym celu
zbiórki artykułów spożywczych i przemysłowych wśród uczniów szkoły.
Gimnazjaliści redagują gazetkę
GIM, będącą ośrodkiem dobrej zabawy, służącą do wymiany myśli i wyrażania uczniowskich opinii na różne tematy.
W naszej
świetlicy wychowawcy realizują z grupami zajęcia w zakresie:
- rozwijania mowy i myślenia
- zajęcia plastyczno–techniczne
- gry i zabawy dydaktyczne i ruchowe
- umuzykalnienie, w tym nauka gry na instrumentach
- pomocy w przygotowaniu się do zajęć i wyrównywaniu braków wiedzy
- propagowania czytelnictwa
- realizacji zajęć integrujących zespoły klasowe
Szkoła tętni życiem. Oprócz nauki jest tu
czas i na zabawę. Obchodzi "Dzień Chłopca", "Święto Edukacji Narodowej", "Dzień Gimnazjalisty", a w kwietniu "Dzień Patrona". Okazją do dobrej zabawy stają się również mikołajki i walentynki. Ponadto co roku uczniowie biorą udział w ogólnoświatowej akcji "Sprzątanie świata" oraz w "Orkiestrze Świątecznej Pomocy". W ten sposób uczą się odpowiedzialności za przyszłe losy świata.
Projekt edukacyjny
Uczniowie mają
obowiązek realizowania projektów edukacyjnych na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej,
a udział ucznia
w projekcie ma wpływ na ocenę zachowania zgodnie
z zapisami statutu. Metoda projektów polega na podjęciu przez grupy uczniowskie opracowania, zaplanowania
i zaprojektowania, a następnie realizacji wykonania projektu. Udział
w projekcie jest obowiązkowy i ma wpływ na ocenę zachowania. Informacja
o udziale i temacie projektu będzie umieszczona na świadectwie ukończenia gimnazjum.
Galeria
Serdecznie zapraszamy!